חתונות וטקסי חיים יהודיים נוספים.

הסטוריה:  כיוון שנפגשנו ב"המדרשה" באורנים, מרכז להתחדשות יהודית. אך טבעי היה שנערוך חתונה יהודית ברוח היהדות המתחדשת. משמע חתונה יהודית עם רב שהוא סמכות עבורנו.

עקב בקשה של חברים לערוך להם טקסי חתונה יהודיים נכנסנו ללימוד מעמיק של טקס החתונה, בעיקר רן שהיה שותף במספר סמינרים המכינים זוגות לקראת חתונה במדרשה. מאז ערכנו סמינר לפני חתונה לזוגות רבים, ערכנו, בעיקר רן, מעל מאתיים טקסי נישואין ועוד מספר טקסי "בר/בת מצווה" ומסיבות ברית לבנים ולבנות.

דברים נוספים אותם אנחנו עושים בתחומי היהדות ניתן למצוא בדף מעט עלינו.

חלק מהידע וההבנה של חשיבותם ומשמעותם של טקסי החתונה התברר גם מתוך המפגש עם זוגות שבאו לטיפול מספר שנים אחרי החתונה (לא בהכרח זוגות שאנחנו חיתנו). הידע שנלמד מהמקורות היהודיים ומהזוגות איתם אנחנו נפגשים משמש אותנו גם בסימנרים לזוגות לפני חתונה אותם אנחנו מקיימים מדי פעם במסגרת "הבית" וגם בליווי של זוגות לקראת חתונה באופן פרטני.

איך עושים את זה: התהליך הוא כזה שלומדים עם כל זוג את טקס החתונה היהודי המסורתי לעומקו. דבר הדורש לפחות ארבע שעות, בדרך כלל בשני מפגשים. תלוי בכל זוג, מידת העניין ומה שמתפתח במהלך הלימוד. לאחר מכן בונים ביחד את הטקס לכל זוג, דרך חייו, משפחתו ואמונתו עם המלצות מנסיוננו. המטרה היא ליצור טקס יהודי בו ירגיש הזוג בבית וירגיש נוח עם כל מה שנאמר ונעשה בטקס. קצת מהתגובות אותן קיבלנו וכמה תמונות תוכלו לראות בדף דוגמאות לטקסים.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *