תמונות ודוגמאות מחתונות

כשנה אחרי החתונה סיימו נטלי ויואב לערוך את הסרטון של טקס החתונה שלהם. הם שלחו לנו את את הסרטון עם אישור להראותו למי שמתעניין בעריכת טקס. החופה של נטלי ויואב

חתונה זו שבתמונות נערכה בפריז. בני הזוג ביקשו לערוך חתונה יהודית למרות שהגבר אינו יהודי על פי ההגדרה ההלכתית. דברי ההנחיה בחופה נאמרו באנגלית עם תרגום לצרפתית והטקסט המסורתי נאמר בעברית כמובן.

86                   95

חתונות בהן אחד מבני הזוג אינו יהודי מעלות שאלות רבות על אופן קיום הטקס. אצל אותם זוגות בהם אחד מבני הזוג אינו מוגדר כיהודי ע"י הרבנות אך הוא חי ומרגיש כיהודי. למשל עולים חדשים התופסים את עצמם כיהודים לכל דבר, התחנכו בארץ, מחוברים לתרבות ולשפה ורוצים להנשא כיהודים. במקרה זה החתונה היא יהודית לכל דבר ואף משמשת מאין גיור וקבלה של אותו אדם לעם היהודי. אם אחד מבני הזוג בעל דת אחרת שהיא חשובה לו ישנה אפשרות לקיים טקס נוסף ע"י איש דת אחר, או לקיים טקס משותף יחד עם איש דת אחר או להכניס בטקס היהודי מרכיבים החשובים לאותו בן זוג שאינו יהודי. בכל המקרים האלה החתונה מבטאת את הכבוד והיחס שבני הזוג נותנים זה לתרבותו של זה. הבחירה איך לקיים את הטקס מבטאת את הבחירה גם איך לחיות ביחד ושם גם מתחילה השאלה כיצד לחנך את הילדים בעתיד.

 

021249

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *